skor vs. kläder

skor

Nu hade jag tänkt berätta varför jag älskar just skor.

Det är såhär, att jag är inte bekväm i min egna kropp, tycker inte alls
att den är fin, på något sätt. Så när jag provar kläder, tycker jag inte att
de passar, som jag vill. Jag tycker de ser jättebra ut på galjen, eller
på andra människor, men inte på mig.
Så därför tycker jag om skor, de passar oftast.
De ser bra ut på fötterna, och jag har storlek 38-39 och det
är en ganska bra storlek när det gäller
höga klackar. De ser bra ut, det ser bra ut oavsätt vilken
storlek man har, men det brukar finnas mycket i 38-39.
Och jag gillar väskor väldigt mycket, för de ser också bra ut.
Hår & frisyrer gillar jag också.
Mest på grund av att de tre sakerna (skor, väskor & frisyrer) inte kräver
den kroppen som kläder gör för att de ska se bra ut (enligt mig själv).

Detta kanske är svårt att förstå, för de som inte själva är i samma sits.
Men sådär känner jag. Skriv inga elaka kommentarer nu,
om att det är helt fel osv. För jag säger inte att det är något
rätt eller fel i detta. Det är bara mina tankar,
mina egna. Ingen annans.
Och jag menar inte att kläder är tråkigt för att man är mullig,
och att alla mulliga borde gilla skor istället.
Det har inget med kroppsstorleken att göra, det har med mitt
självförtroende!

Pusshej, leverpastej!

Kommentarer

Kommentera mitt inlägg här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0