Från Halmstad till Kristianstad?



Min pappa och mamma är skilda sedan ett par år tillbaks,
Jag har sedan sex år tillbaks bott i Kristianstad med min mamma,
medans pappa bor kvar i Halmstad.
Vägen mellan dessa två städer tar ungefär två timmar, om man räknar
med att man ska tanka och så. Det är inte precis så att man kan ringa
pappa om man är hos mamma och säga: "jag cyklar till dig nu" eller något i den stilen.
Det låter mer: "När ska vi komma nästa gång? Om två veckor eller tre?"
Och jag skulle gärna vilja ha pappa nämre Kristianstad.
Eller i Kristianstad hade varit bäst tycker jag, även om jag hade saknat Halmstad
så hade jag iallafall haft pappa nämre och Halmstad försvinner ju inte, jag har släkten
kvar och kompisar man kan sova över hos någon helg då och då.

Som det ser ut nu så saknar jag pappa ganska mycket, även om jag inte säger det till
honom eller mamma, men det gör jag faktiskt, och jag skulle vilja
träffa honom mer, inte bara en till två helger i månaden, utan varannan vecka.
Jag inte han ska vara någon främling för mina vänner heller, jag menar..
De har ju knappt ens mött honom, och han är min pappa!
Jag har träffat deras pappor, mammor och så. Men de har bara träffat min mamma...
Förutom några har träffat honom, eftersom de har varit med i Halmstad.
Men ändå, jag vill han ska flytta ned till Skåne, Kristianstad.

Hm, jaja.. Jag hoppas att det blir så som jag vill iallafall..
Nu ska jag hoppa bort till Josefine.
Ha det bra, pusshejs.


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Måste säga att den bilden är as cool :'D skiit hääftig ! :)

2008-07-29 @ 01:16:49
URL: http://lodge.blogg.se/

Kommentera mitt inlägg här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0